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Graham Gillmore, Make me Pure, 2016
Estimate:
CA$30,000 - CA$34,000
Ended
Timed Auction
Oeno Gallery - Vente en ligne de février 2024 / February 2024 Online sale
ARTIST
Graham Gillmore
Description
Medium: Acrylique sur toile / Acrylic on Canvas
Dimensions: 228,6 x 182,8 cm / 90 x 72 in
Description: Dans une synthèse de coups de pinceaux et de mots picturaux, Graham Gillmore résout magistralement la tension entre lire et admirer une œuvre d'art. Les lettres colorées de « Make me pure but not yet», en majuscules et en minuscules, forment des mots qui bouleversent une exhortation à la foi en soulignant les caprices souvent humoristiques du comportement humain.
Après avoir obtenu son diplôme de l'Emily Carr School of Art and Design en 1985, Graham Gillmore (né en 1963) et ses collègues Douglas Coupland, Angela Grossman, Derek Root et Atilla Richard Lukacs fondent le groupe artistique Futura Bold. Moins d'un an après avoir exposé à Vancouver, Gillmore et les autres membres du groupe ont été sélectionnés par Scott Watson pour exposer dans le célèbre Young Romantics. Cette exposition à la Vancouver Art Gallery a lancé la carrière de cinq des jeunes artistes les plus remarquables du Canada. En 1986, Gillmore s'installe à New York où il expose ses peintures de jeux de mots dans de nombreuses galeries, dont la galerie 49th Parallel et la Mary Boone Gallery.
Depuis, Gillmore a largement exposé dans des galeries et des musées aux États-Unis, au Canada et en Europe, notamment au Museum of Modern Art de New York, à la Tate Modern et à la Canada House de Londres, à la Kitchener Waterloo Art Gallery, au South Carolina Museum et à The Aldrich Musée d'Art Contemporain. Il a été présenté dans des publications telles que Canadian Art, W Magazine, Art News, ArtForum, L.A. Weekly, C Magazine et le New York Times Magazine. Le travail de Gillmore est conservé dans de nombreuses collections privées, corporatives et publiques, notamment le Musée de Gand, en Belgique, le Musée d'art contemporain canadien de Toronto, la Vancouver Art Gallery, l'Université de Lethbridge et le Musée d'art moderne de New York. / In a synthesis of painterly brush strokes and words, Graham Gillmore masterfully resolves the tension between reading and seeing a work of art. The colorful letters in “Make me pure but not yet,” in both upper and lower case, form words that upend an exhortation to one’s faith by pointing out the often humorous vagaries of human behavior.
Following graduation from the Emily Carr School of Art and Design in 1985, Graham Gillmore (b. 1963) and fellow grads Douglas Coupland, Angela Grossman, Derek Root and Atilla Richard Lukacs founded the artistic group Futura Bold. Within a year of exhibiting in Vancouver, Gillmore and the other members of the group were selected by Scott Watson to exhibit in the famed Young Romantics. This exhibition at the Vancouver Art Gallery launched the careers of five of Canada’s most outstanding young artists. In 1986, Gillmore moved to New York City where he exhibited his word-play paintings at numerous galleries including the 49th Parallel gallery and Mary Boone Gallery.
Since then, Gillmore has exhibited widely in galleries and museums across the US, Canada and Europe including the Museum of Modern Art in New York, the Tate Modern and Canada House in London, the Kitchener Waterloo Art Gallery, the South Carolina Museum and The Aldrich Museum of Contemporary Art. He has been featured in publications such as Canadian Art, W Magazine, Art News, ArtForum, L.A. Weekly, C Magazine, and the New York Times Magazine. Gillmore's work is held in numerous private, corporate and public collections including The Ghent Museum, Belgium, the Museum of Contemporary Canadian Art, Toronto, The Vancouver Art Gallery, the University of Lethbridge, and The Museum of Modern Art in New York City.
Dimensions: 228,6 x 182,8 cm / 90 x 72 in
Description: Dans une synthèse de coups de pinceaux et de mots picturaux, Graham Gillmore résout magistralement la tension entre lire et admirer une œuvre d'art. Les lettres colorées de « Make me pure but not yet», en majuscules et en minuscules, forment des mots qui bouleversent une exhortation à la foi en soulignant les caprices souvent humoristiques du comportement humain.
Après avoir obtenu son diplôme de l'Emily Carr School of Art and Design en 1985, Graham Gillmore (né en 1963) et ses collègues Douglas Coupland, Angela Grossman, Derek Root et Atilla Richard Lukacs fondent le groupe artistique Futura Bold. Moins d'un an après avoir exposé à Vancouver, Gillmore et les autres membres du groupe ont été sélectionnés par Scott Watson pour exposer dans le célèbre Young Romantics. Cette exposition à la Vancouver Art Gallery a lancé la carrière de cinq des jeunes artistes les plus remarquables du Canada. En 1986, Gillmore s'installe à New York où il expose ses peintures de jeux de mots dans de nombreuses galeries, dont la galerie 49th Parallel et la Mary Boone Gallery.
Depuis, Gillmore a largement exposé dans des galeries et des musées aux États-Unis, au Canada et en Europe, notamment au Museum of Modern Art de New York, à la Tate Modern et à la Canada House de Londres, à la Kitchener Waterloo Art Gallery, au South Carolina Museum et à The Aldrich Musée d'Art Contemporain. Il a été présenté dans des publications telles que Canadian Art, W Magazine, Art News, ArtForum, L.A. Weekly, C Magazine et le New York Times Magazine. Le travail de Gillmore est conservé dans de nombreuses collections privées, corporatives et publiques, notamment le Musée de Gand, en Belgique, le Musée d'art contemporain canadien de Toronto, la Vancouver Art Gallery, l'Université de Lethbridge et le Musée d'art moderne de New York. / In a synthesis of painterly brush strokes and words, Graham Gillmore masterfully resolves the tension between reading and seeing a work of art. The colorful letters in “Make me pure but not yet,” in both upper and lower case, form words that upend an exhortation to one’s faith by pointing out the often humorous vagaries of human behavior.
Following graduation from the Emily Carr School of Art and Design in 1985, Graham Gillmore (b. 1963) and fellow grads Douglas Coupland, Angela Grossman, Derek Root and Atilla Richard Lukacs founded the artistic group Futura Bold. Within a year of exhibiting in Vancouver, Gillmore and the other members of the group were selected by Scott Watson to exhibit in the famed Young Romantics. This exhibition at the Vancouver Art Gallery launched the careers of five of Canada’s most outstanding young artists. In 1986, Gillmore moved to New York City where he exhibited his word-play paintings at numerous galleries including the 49th Parallel gallery and Mary Boone Gallery.
Since then, Gillmore has exhibited widely in galleries and museums across the US, Canada and Europe including the Museum of Modern Art in New York, the Tate Modern and Canada House in London, the Kitchener Waterloo Art Gallery, the South Carolina Museum and The Aldrich Museum of Contemporary Art. He has been featured in publications such as Canadian Art, W Magazine, Art News, ArtForum, L.A. Weekly, C Magazine, and the New York Times Magazine. Gillmore's work is held in numerous private, corporate and public collections including The Ghent Museum, Belgium, the Museum of Contemporary Canadian Art, Toronto, The Vancouver Art Gallery, the University of Lethbridge, and The Museum of Modern Art in New York City.
Condition
Sans cadre / Unframed
Signature
Signée au verso / Signed on verso
Provenance
Collection particulière / Private collection, Ontario